VÝSTUPY

Priebežne sú dosahované parciálne výstupy:

  • výskum trhu železničnej dopravy, vzťahov medzi subjektmi na trhu v transformovanom prostredí, dosah na výkony v nákladnej dopravy a prideľovanie kapacity vlakových trás,
  • hodnotenie komplexu faktorov, ktoré ovplyvňujú prístup na železničnú dopravnú cestu, ako i právnej úpravy prideľovania kapacity železničnej infraštruktúry v EÚ,
  • hodnotenie faktorov majúcich vplyv na kapacitu infraštruktúry, vrátane jestvujúcich metodík pre stanovenie kapacity železničnej infraštruktúry,
  • analýza technologických procesov v nákladnej železničnej doprave a stanovenie kritických miest infraštruktúry,
  • definovanie komplexu faktorov, ktoré ovplyvňujú prístup na železničnú dopravnú cestu, rozbor právnej úpravy prideľovania kapacity železničnej infraštruktúry v EÚ,
  • analýza technologických procesov v nákladnej železničnej doprave a stanovenie kritických miest infraštruktúry,
  • analýza faktorov majúcich vplyv na kapacitu infraštruktúry, vrátane jestvujúcich metodík pre stanovenie kapacity železničnej infraštruktúry,
  • analýza faktorov ovplyvňujúcich prognostické modely,
  • hodnotenie faktorov ovplyvňujúcich prognostické modely,
  • stanovenie výskumných hypotéz zameraných na problematiku závislosti využitia kapacity železničnej infraštruktúry od počtu prognózovaného rozsahu dopravného toku,
  • práce na príprave vedeckých článkov do vybraných indexovaných časopisov a na vedeckú konferenciu (Verejná osobná doprava, Innorail, Horizonty železničnej dopravy),
  • vedenie dizertačných prác, ktoré sú zamerané priamo na kapacitu železničnej infraštruktúry, pričom z jedného pohľadu sa skúmajú metodiky stanovenia kapacity a závislosti jednotlivých faktorov, ktoré ju ovplyvňujú a z druhého pohľadu vnímanie kapacity ako faktoru kvality v železničnej osobnej dopravy zapájajúcej sa do integrovaných dopravných systémov,
  • v nadväznosti na riešený projekt pripravili riešitelia spoločný cezhraničný projekt INTERREG s Masarykovou univerzitou v Brne, ktorý je zameraný na inováciu vzdelávania, kde je potrebné zabezpečiť prepojenie výskumu a vzdelávania, konkrétne poznatky zistené v projekte APVV budú využité vo výučbe.
  • vydaná monografia Aspekty využitia kapacity železničnej infraštruktúry, ktorá zhŕňa dosiahnuté vedecké poznatky vo výskume priepustnosti a kapacity a jej hodnotenie,
  • v nadväznosti na riešený projekt pripravili riešitelia projekt v grantovej schéme VEGA, ktorý v zameraní výskumu na kapacitu železničnej infraštruktúry z pohľadu osobnej dopravy rozvíja riešený projekt APVV.

Veľmi dôležitou súčasťou napĺňania cieľov projektu je mobilita riešiteľov na pracovné stretnutia, semináre a školenia organizované spolupracujúcimi univerzitami profilujúcimi sa v doprave a manažmente a ekonómii (TU Košice, VŠB-TU Ostrava, MU Brno, Budapest University of Technology and Economics (BUTE), VŠLG Přerov ako aj Ministerstvom dopravy a výstavby SR, Železnicami Slovenskej republiky, IDS Východ s.r.o.

Témy doktorandských prác súvisiacich s riešeným projektom:

  1. Ing. Milan Dedík, Metodika hodnotenia potenciálu železničnej infraštruktúry pre zabezpečenie dopravnej obsluhy v integrovanom dopravnom systéme. Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Žilinská univerzita v Žiline, 2017-2020, prof. Ing. Jozef Gašparík, PhD., študent nebol členom riešiteľského kolektívu
  2. Ing. Lukáš Čechovič, Optimálne využívanie kapacity železničnej infraštruktúry. Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Žilinská univerzita v Žiline, 2018-2021, prof. Ing. Jozef Gašparík, PhD., študent je členom riešiteľského kolektívu
  3. Ing. Igor Domeny, Deregulácia trhu služieb železničnej dopravy z hľadiska spoločenských nákladov, Žilinská univerzita v Žiline, 2020-2023, prof. Ing. Anna Dolinayová, PhD., študent je členom riešiteľského kolektívu

Diplomové práce súvisiace s riešeným projektom

  1. Bc. Samuel Sedmák, Porovnanie vplyvu zabezpečovacieho zariadenia na prevádzku údržbového depa pomocou simulácie, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Žilinská univerzita v Žiline 2021, školiteľ doc. Ing. Vladislav Zitrický, PhD.
  2. Bc. Zuzana Holeková, Posúdenie obnovenia výhybne Tekovská Breznica, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Žilinská univerzita v Žiline 2021, školiteľ doc. Ing. Vladislav Zitrický, PhD.